12:49 03.03.2020
План роботи
Науково-методична проблема Галицької гімназії
на 2017-2022 роки
«Розвиток професійної компетентності вчителів та обдарувань гімназистів як основа моделювання інноваційного освітнього простору»
Провідна ідея:
створення інноваційного освітнього простору для надання якісних освітніх послуг учням через впровадження в практику роботи педагогічного колективу сучасних освітніх технологій, продуктивних методів навчання, перспективного педагогічного досвіду, що сприятиме професійному зростанню вчителів та розвитку обдарувань гімназистів.
Завдання:
- Розробити та впровадити ефективну методичну систему розвитку професійної компетентності та педагогічної майстерності вчителів.
- Визначити шляхи підвищення якості освітніх послуг та здійснити модернізацію навчально-виховного процесу.
- Спрямувати педагогів на створення інноваційного освітнього простору, в основі якого сучасні методи і прийоми навчання, що спонукають учнів до активної, ініціативної та самостійної пізнавальної діяльності.
- Створити умови для неперервного професійного зростання педагогів та їх мотивації до самоосвітньої діяльності.
- Визначити психолого-педагогічні умови оптимального розвитку особистості учня і вчителя в навчально-виховному процесі та забезпечити психологічну підтримку їх становлення.
- Забезпечити системне впровадження інновацій в практику діяльності вчителів, реалізацію особистісно орієнтованої моделі навчання, компетентісного та діяльнісного підходів у викладанні навчальних предметів.
- Сприяти його поширенню передового педагогічного досвіду вчителів закладу шляхом друку у фахових виданнях, презентації на гімназійному та освітніх сайтах.
Етапи роботи над науково-методичною темою:
І етап (діагностичний): 2017-2018 навчальний рік – теоретичне дослідження проблеми, опанування науково-теоретичних основ і технологій діяльності з розвитку особистості та її самоактуалізації, накопичення теоретичного матеріалу.
Основні завдання: психологічне, організаційне, науково-методичне й матеріально - технічне забезпечення умов переходу до реалізації нової науково – методичної проблеми.
ІІ етап (конструктивно-моделюючий): 2018-2019 навчальний рік – визначення основних педагогічних стратегій у реалізації науково-методичної проблеми, удосконалення освітнього процесу, формування перспективного педагогічного досвіду у рамках закладу.
Основні завдання: мотивація, стимулювання, науково-методична підготовка та прогнозування процесу реалізації проблеми гімназії.
ІІІ етап (апробаційно-впроваджувальний): 2019-2020 навчальний рік – розроблення й апробація системи діяльності навчального закладу та вчителя в процесі реалізації науково – методичної проблеми. Практичне дослідження проблеми.
Основні завдання: спрямування організації досвіду з реалізації проблеми в роботі педагогічного колективу, корекція діяльності вчителів, які мають труднощі в роботі над новою проблемою.
ІV етап (практичне дослідження проблеми): 2020-2021 навчальний рік – спрямування роботи всіх внутрішніх підрозділів над єдиною науково-методичною проблемою в напрямі: «Формування у гімназистів навичок пошуково-дослідницької роботи».
V етап (узагальнюючий, підсумковий): 2021-2022 навчальний рік – аналіз результатів опанування науково-методичною проблем, узагальнення досвіду роботи педагогами, систематизація накопиченого досвіду; узагальнення досвіду роботи колективу, висвітлення результатів діяльності в засобах масової інформації.
Мета:
формування особистісної потреби, психологічної готовності педагогів до підвищення професійної компетентності та роботи над єдиною науково-методичною проблемою закладу; осмислення науково-теоретичних засад формування професійної компетентності вчителя, її сутності, структури, змісту, обґрунтування шляхів створення інноваційного освітнього простору.
Завдання:
- організація теоретичного вивчення проблеми педагогами;
- оволодіння основними положеннями тем;
- ознайомлення з нормативною базою освіти;
- аналіз літератури з проблеми формування професійної компетентності вчителів та складання переліку рекомендованої літератури з проблеми;
- аналіз досвіду впровадження теми (зарубіжного і вітчизняного);
- осмислення кожним педагогом власного досвіду у контексті обраної теми;
- побудова моделей інноваційних уроків, виховних заходів;
- забезпечення наступності методичної роботи.
Зміст роботи:
- Опитування педагогічних та учнівських колективів, батьків з проблемної теми.
- Складання вчителями планів роботи над індивідуальною науково-методичною темою, планів самоосвіти вчителів.
- Підбір інформаційного матеріалу та створення картотеки рекомендованої літератури, тематичних папок вчителями.
- Оформлення довідково-інформаційного методичного куточка з визначеної проблеми в методичному кабінеті закладу.
- Створення картотеки ППД з проблемної теми.
- Проведення інструктивно-методичних нарад, лекцій для вчителів, методичного форуму, які сприяють реалізації окремих аспектів проблеми.
- Визначення провідних напрямків діяльності кафедр та МО класних керівників з питань реалізації даної проблеми.
- Удосконалення гімназійного сайту та робота з ним.
Очікувані результати:
- психологічна готовність вчителів до підвищення фахової майстерності, професійної компетентності в процесі роботи над науково-методичною темою;
- високий рівень володіння педагогами науково-теоретичною базою, осмислення ППД з проблемного питання;
- створення моделі інноваційного освітнього простору.
Проблемне питання:
«Розвиток професійної компетентності вчителів та обдарувань гімназистів як основа моделювання інноваційного освітнього простору на уроках природничо-математичного циклу»
|
Зміст роботи |
Дата виконання |
Хто готує |
Перше засідання (31 серпня 2017) |
|||
1 |
Аналіз роботи кафедри за 2016-2017 н.р. |
|
Т.Єршова, зав.каф. |
2 |
Обговорення, корекція та затвердження плану роботи кафедри на 2017 -2018н.р. |
|
Т.Єршова,зав.каф. Члени кафедри |
3 |
3.1.Обговорення ключових змін в оновлених навчальних програмах 5-9 класи (Колегія МОН від 26.05.2017) 3.2. Обговорення методичних рекомендацій з вивчення предметів природничо – математичного циклу на 2017-2018 н.р. (Додаток до листа Міністерства освіти і науки України від 09.08.2017 р. № 1/9-436) |
|
Члени кафедри |
Робота в період між засіданнями:
- Адаптація учнів 1(5) класу до навчання в умовах гімназії.
- Організація роботи з обдарованими учнями, підготовка до проведення І та ІІ етапів Всеукраїнських учнівських олімпіад з математики, фізики та інформатики
- Дотримання нормативно-правових документів, що регламентують навчально-виховний процес
- Ознайомлення з новинками психолого-педагогічної літератури, нормативними документами та рекомендаціями; обговорення індивідуальних проблемних тем вчителів; погодження планів самоосвіти вчителів;
- Проведення тижня точних наук (за окремим планом)
- Лабораторія невирішених проблем «Урок в сучасному вимірі»
- Участь вчителів гімназії в районних та обласних семінарах.
- Підготовка матеріалів до районного конкурсу «Педагогічна знахідка»
- Підготовка до участі у Міжнародному конкурсі з інформатики та комп’ютерної грамотності «Бобер»
- Підготовка до участі у Міжнародному інтерактивному природничому конкурсі «Колосок» та ІІ Всеукраїнському інтернет конкурсі «Учитель року 2017» за версією науково-популярного природничого журналу «Колосок»
Друге засідання (листопад 2017) |
|||
1 |
Позакласна робота з обдарованими учнями. Підсумки проведення І та ІІ етапу Всеукраїнських учнівських олімпіад з математики, хімії, фізики та інформатики, географії та біології Підсумки проведення Тижня точних наук. |
|
Т.Єршова , зав.каф. Члени кафедри |
2 |
Круглий стіл: «Обговорення статей фахової періодичної преси з нової науково – методичної проблеми кафедри» |
|
Н.Фурта, вчитель мат. та інформ |
3 |
Презентація: «Впровадження освітніх інновацій в практику роботи вчителів природничо –математичних наук як вектор розвитку професійної компетентності» |
|
Вчителі -предметники |
4 |
Взаємовідвідування уроків та обговорення діяльності учнів на уроці, шляхів її активізації |
|
Члени кафедри |
5 |
Педагогичний брифінг «Створення інноваційного освітнього простору сучасного уроку хімії та біології шляхом використання активних методів навчання.» |
|
Н.Тейса, у.хімії З.Івасишин, учитель біології |
6 |
Аналіз результатів моніторингу навчальних досягнень учнів за І семестр та ІІ і ІІІ етапу Всеукраїнських учнівських олімпіад з природничо – математичних дисциплін |
|
Т.Єршова , зав.каф. Члени кафедри |
7 |
Доповідь «Формування в учнів стійкої мотивації до навчальної діяльності на сучасному уроці фізики та географії як важливий фактор формування обдарувань гімназистів» |
|
І.Бекіш, вчитель фізики О.Обливаний, вчитель географії |
8 |
Взаємовідвідування уроків та обговорення діяльності учнів на уроці, шляхів її активізації |
|
Члени кафедри |
Робота в період між засіданнями:
- Обговорення питання «Професійна компетентність учителя. Самоосвіта вчителів гімназії.»
- Участь учнів у Міжнародному математичному конкурсі «Кенгуру- 2018»
- Участь учнів у Всеукраїнському фізичному конкурсі «Левеня- 2018»
- Участь у Всеукраїнському конкурсі фахової майстерності «Геліантус – учитель»
- Участь у Всеукраїнському конкурсі «Ми патріоти»
- Поповнення портфоліо вчителів, які атестуються.
Четверте засідання (квітень-травень 2018 року) |
|||
1 |
Огляд нормативно – правових документів щодо організованого закінчення навчального року. Підготовка учнів до ДПА та ЗНО |
|
Члени кафедри
|
2 |
Аналіз зарубіжного та вітчизняного ППД з даної науково –методичної проблеми |
|
Члени кафедри |
3 |
Підведення підсумків роботи кафедри за 2017-2018 н.р.. Творчий звіт кафедри природничо – матемаматичних наук по завершенні роботи над І (діагностичним етапом) методичної проблеми Вироблення методичних рекомендацій. |
|
Т.Єршова, зав.каф. Члени кафедри |
Робота в період між засіданнями:
- Підготовка учнів до ДПА та ЗНО 2018року
- Аналіз роботи кафедри точних наук за 2017-2018 н.р.
- Планування роботи кафедри точних наук на 2018– 2019 н.р.
План роботи кафедри природничо-математичних дисциплін на 2019-2020 н. р.
Науково – методична проблема Галицького академічного ліцею10:13 05.09.2019
План роботи кафедри природничо-математичних дисциплін на 2018-2019 н. р.
Науково – методична проблема Галицької гімназії05:14 19.01.2018