План роботи кафедри природничо-математичних дисциплін на 2019-2020 н. р.
Науково – методична проблема Галицького академічного ліцею
на 2018-2023 роки
«Використання компетентнісно зорієнтованих технологій розвитку особистості в контексті нової української школи»
Провідна ідея:
створення інноваційного освітнього простору для надання якісних освітніх послуг учням через впровадження в практику роботи педагогічного колективу сучасних освітніх технологій, продуктивних методів навчання, перспективного педагогічного досвіду, що сприятиме професійному зростанню вчителів та розвитку обдарувань гімназистів.
Завдання:
- Розробити та впровадити ефективну методичну систему розвитку професійної компетентності та педагогічної майстерності вчителів.
- Визначити шляхи підвищення якості освітніх послуг та здійснити модернізацію навчально-виховного процесу.
- Спрямувати педагогів на створення інноваційного освітнього простору, в основі якого сучасні методи і прийоми навчання, що спонукають учнів до активної, ініціативної та самостійної пізнавальної діяльності.
- Створити умови для неперервного професійного зростання педагогів та їх мотивації до самоосвітньої діяльності.
- Визначити психолого-педагогічні умови оптимального розвитку особистості учня і вчителя в навчально-виховному процесі та забезпечити психологічну підтримку їх становлення.
- Забезпечити системне впровадження інновацій в практику діяльності вчителів, реалізацію особистісно орієнтованої моделі навчання, компетентісного та діяльнісного підходів у викладанні навчальних предметів.
- Сприяти його поширенню передового педагогічного досвіду вчителів закладу шляхом друку у фахових виданнях, презентації на гімназійному та освітніх сайтах.
Етапи роботи над науково-методичною проблемою
І етап (діагностичний): 2018 -2019 навчальний рік – теоретичне дослідження проблеми, опанування науково-теоретичних основ і технологій діяльності з розвитку особистості та її самоактуалізації, накопичення теоретичного матеріалу.
Основні завдання: психологічне, організаційне, науково-методичне й матеріально - технічне забезпечення умов переходу до реалізації нової науково – методичної проблеми
ІІ етап (теоретично-навчальний): 2019- 2020н.р.,2020-2021н.р.– визначення основних педагогічних стратегій у реалізації науково-методичної проблеми, удосконалення освітнього процесу, формування перспективного педагогічного досвіду у рамках закладу; розробка й апробація системи діяльності навчального закладу та вчителя в процесі реалізації науково – методичної проблеми. Практичне дослідження проблеми.
Основні завдання: мотивація, стимулювання , науково – методична підготовка та прогнозування процесу реалізації проблеми гімназії; спрямування організації досвіду з реалізації проблеми в роботі педагогічного колективу, корекція діяльності вчителів, які мають труднощі в роботі над новою проблемою.
ІІІ етап (практичний): 2021-2022 н.р - спрямування роботи всіх внутрішніх підрозділів над єдиною науково-методичною проблемою в напрямі: «Формування у гімназистів навичок пошуково-дослідницької роботи»
ІV етап (практичний з елементами моніторингу та узагальнення): 2022-2023н.р. - аналіз результатів опанування науково-методичною проблем, узагальнення досвіду роботи педагогами, систематизація накопиченого досвіду; узагальнення досвіду роботи колективу, висвітлення результатів діяльності в засобах масової інформації.
ІІ етап – теоретично-навчальний
Мета: визначення основних педагогічних стратегій у реалізації науково-методичної проблеми, удосконалення освітнього процесу, формування перспективного педагогічного досвіду у рамках закладу; розробка й апробація системи діяльності навчального закладу та вчителя в процесі реалізації науково – методичної проблеми.
Завдання:
- стимулювання , науково – методична підготовка та прогнозування процесу реалізації проблеми гімназії;
- спрямування організації досвіду з реалізації проблеми в роботі педагогічного колективу;
- корекція діяльності вчителів, які мають труднощі в роботі над новою проблемою;
- практичне дослідження проблеми.
Зміст роботи:
1. Опитування педагогічних та учнівських колективів, батьків з проблемної теми.
2. Складання вчителями планів роботи над індивідуальною науково-методичною темою, планів самоосвіти вчителів.
3. Підбір інформаційного матеріалу та створення картотеки рекомендованої літератури, тематичних папок вчителями.
4.Оформлення довідково-інформаційного методичного куточка з визначеної проблеми в методичному кабінеті закладу.
5. Створення картотеки ППД з проблемної теми.
6. Проведення інструктивно-методичних нарад, лекцій для вчителів, методичного форуму, які сприяють реалізації окремих аспектів проблеми.
7. Визначення провідних напрямків діяльності кафедр та МО класних
керівників з питань реалізації даної проблеми .
8. Удосконалення ліцейного сайту та робота з ним.
Проблемне питання «Використання компетентнісно зорієнтованих технологій на уроках природничо-математичних дисциплін як важливий чинник результативності роботи»
Зміст роботи |
Дата виконання |
Хто готує |
|
Перше засідання( 30 серпня 2019) |
|||
|
Аналіз роботи кафедри за 2018-2019 н.р. |
Т.Єршова, зав.каф. |
|
|
Обговорення, корекція та затвердження плану роботи кафедри на 2019 -2020н.р. та календарно-тематичних планів учителів природничо-математичного циклу |
|
. Члени кафедри |
|
Обговорення інструктивно-методичних рекомендацій щодо вивчення предметів природничо – математичного циклу на 2019-2020 н.р |
Члени кафедри |
|
Робота в період між засіданнями: 1. Адаптація учнів 1(5) класу до навчання в умовах ліцею. 2. Організація роботи з обдарованими учнями, підготовка до проведення І та ІІ етапів Всеукраїнських учнівських олімпіад з математики, фізики та інформатики 3. Дотримання нормативно-правових документів, що регламентують навчально-виховний процес 4. Ознайомлення з новинками психолого-педагогічної літератури, нормативними документами та рекомендаціями; обговорення індивідуальних проблемних тем вчителів;погодження планів самоосвіти вчителів; 5 Проведення тижня точних наук ( за окремим планом) 6. Лабораторія невирішених проблем «Урок в сучасному вимірі» 7. Участь вчителів ліцею в районних та обласних семінарах. 8. Підготовка матеріалів до районного конкурсу «Педагогічна знахідка» 9. Підготовка до участі у Міжнародному конкурсі з інформатики та комп’ютерної грамотності «Бобер». 10. Підготовка до участі у Міжнародному інтерактивному природничому конкурсі «Колосок» та у Всеукраїнському інтернет конкурсі «Учитель року 2020» за версією науково-популярного природничого журналу «Колосок» |
Друге засідання (листопад 2019) |
||||
|
Підсумки проведення І та ІІ етапів Всеукраїнських учнівських олімпіад з математики, хімії, фізики та інформатики, географії та біології. Підсумки проведення Тижня точних науук |
Т.Єршова Члени кафедри |
||
|
Круглий стіл «Формування в учнів свідомого ставлення до власного здоров’я, виховання здорового способу життя на уроках біології та хімії» |
Н.Тейсар З.Івасишин |
||
|
Презентація «Використання електронних карт та геоінформативних систем googl-maps як інтерактивного способу навчання географії |
О.Облива- ний |
||
4 |
Взаємовідвідування відкритих уроків |
|
||
Робота в період між засіданнями:
|
||||
Третє засідання (лютий 2020) |
||||
|
Обмін досвідом «Формування в учнів предметних компетентностей шляхом використання інноваційних педагогічних технологій на уроках математики та інформатики» |
Т.Єршова Н.Фурта |
||
|
Аналіз результатів навчальних досягнень учнів за І семестр та в ІІ і ІІІ етапах Всеукраїнських учнівських олімпіад з природничо-математичних дисциплін |
Т.Єршова Члени кафедри |
||
|
Доповідь «Підвищення ефективності навчання на уроках фізики за умови використання проектно-технологічної діяльності учнів» |
І.Бекіш |
||
|
Взаємовідвідування відкритих уроків |
|
||
Робота в період між засіданнями:
5.Поповнення портфоліо вчителів, які атестуються. |
|||
Четверте засіданняКвітень -Травень 2020року |
|||
|
Огляд нормативно – правових документів щодо організованого закінчення навчального року. Підготовка учнів до ДПА та ЗНО |
Т.Єршова , зав.каф. Члени кафедри<
|