План роботи кафедри словесності на 2019-2020 н. р.
Науково – методична проблема Галицького академічного ліцею
на 2018-2023 роки
«Використання компетентнісно зорієнтованих технологій розвитку особистості в контексті нової української школи»
Провідна ідея:
створення інноваційного освітнього простору для надання якісних освітніх послуг учням через впровадження в практику роботи педагогічного колективу сучасних освітніх технологій, продуктивних методів навчання, перспективного педагогічного досвіду, що сприятиме професійному зростанню вчителів та розвитку обдарувань гімназистів.
Завдання:
- Розробити та впровадити ефективну методичну систему розвитку професійної компетентності та педагогічної майстерності вчителів.
- Визначити шляхи підвищення якості освітніх послуг та здійснити модернізацію навчально-виховного процесу.
- Спрямувати педагогів на створення інноваційного освітнього простору, в основі якого сучасні методи і прийоми навчання, що спонукають учнів до активної, ініціативної та самостійної пізнавальної діяльності.
- Створити умови для неперервного професійного зростання педагогів та їх мотивації до самоосвітньої діяльності.
- Визначити психолого-педагогічні умови оптимального розвитку особистості учня і вчителя в навчально-виховному процесі та забезпечити психологічну підтримку їх становлення.
- Забезпечити системне впровадження інновацій в практику діяльності вчителів, реалізацію особистісно орієнтованої моделі навчання, компетентісного та діяльнісного підходів у викладанні навчальних предметів.
- Сприяти його поширенню передового педагогічного досвіду вчителів закладу шляхом друку у фахових виданнях, презентації на гімназійному та освітніх сайтах.
Етапи роботи над науково-методичною проблемою
І етап (діагностичний): 2018 -2019 навчальний рік – теоретичне дослідження проблеми, опанування науково-теоретичних основ і технологій діяльності з розвитку особистості та її самоактуалізації, накопичення теоретичного матеріалу.
Основні завдання: психологічне, організаційне, науково-методичне й матеріально - технічне забезпечення умов переходу до реалізації нової науково – методичної проблеми
ІІ етап (теоретично-навчальний): 2019- 2020н.р.,2020-2021н.р.– визначення основних педагогічних стратегій у реалізації науково-методичної проблеми, удосконалення освітнього процесу, формування перспективного педагогічного досвіду у рамках закладу; розробка й апробація системи діяльності навчального закладу та вчителя в процесі реалізації науково – методичної проблеми. Практичне дослідження проблеми.
Основні завдання: мотивація, стимулювання , науково – методична підготовка та прогнозування процесу реалізації проблеми гімназії; спрямування організації досвіду з реалізації проблеми в роботі педагогічного колективу, корекція діяльності вчителів, які мають труднощі в роботі над новою проблемою.
ІІІ етап (практичний): 2021-2022 н.р - спрямування роботи всіх внутрішніх підрозділів над єдиною науково-методичною проблемою в напрямі: «Формування у гімназистів навичок пошуково-дослідницької роботи»
ІV етап (практичний з елементами моніторингу та узагальнення): 2022-2023н.р. - аналіз результатів опанування науково-методичною проблем, узагальнення досвіду роботи педагогами, систематизація накопиченого досвіду; узагальнення досвіду роботи колективу, висвітлення результатів діяльності в засобах масової інформації.
ІІ етап – теоретично-навчальний
Мета: визначення основних педагогічних стратегій у реалізації науково-методичної проблеми, удосконалення освітнього процесу, формування перспективного педагогічного досвіду у рамках закладу; розробка й апробація системи діяльності навчального закладу та вчителя в процесі реалізації науково – методичної проблеми.
Завдання:
- стимулювання , науково – методична підготовка та прогнозування процесу реалізації проблеми гімназії;
- спрямування організації досвіду з реалізації проблеми в роботі педагогічного колективу;
- корекція діяльності вчителів, які мають труднощі в роботі над новою проблемою;
- практичне дослідження проблеми.
Зміст роботи:
1. Опитування педагогічних та учнівських колективів, батьків з проблемної теми.
2. Складання вчителями планів роботи над індивідуальною науково-методичною темою, планів самоосвіти вчителів.
3. Підбір інформаційного матеріалу та створення картотеки рекомендованої літератури, тематичних папок вчителями.
4.Оформлення довідково-інформаційного методичного куточка з визначеної проблеми в методичному кабінеті закладу.
5. Створення картотеки ППД з проблемної теми.
6. Проведення інструктивно-методичних нарад, лекцій для вчителів, методичного форуму, які сприяють реалізації окремих аспектів проблеми.
7. Визначення провідних напрямків діяльності кафедр та МО класних
керівників з питань реалізації даної проблеми .
8. Удосконалення ліцейного сайту та робота з ним.???????
Проблемне питання:« Використання компетентнісно зорієнтованих технологій на уроках словесності як важливий чинник підвищення результативності роботи»
Зміст роботи |
Дата виконання |
Хто готує |
|||||
Перше засідання (30 серпня 2019) |
|||||||
|
Аналіз роботи кафедри за 2018-2019 н.р. |
Г.Урицька, зав.каф. |
|||||
|
Обговорення, корекція та затвердження плану роботи кафедри на 2019 -2020 н.р. |
|
Г.Урицька, зав.каф. |
||||
|
«Роль учителя в умовах Нової української школи». Ділова зустріч |
|
І.Фрейнак, |
||||
3.1 |
3.1.Самотестування «Ключові зміни в оновлених навчальних програмах» |
|
Л.Гева |
||||
3.2 |
3.2. Обговорення методичних рекомендацій з вивчення гуманітарних предметів на 2019-2020 н.р |
|
Л.Фрейнак |
||||
Робота в період між засіданнями: 1. Адаптація учнів 5 класу до навчання в умовах ліцею. 2. Організація роботи з обдарованими учнями, підготовка до проведення І та ІІ етапів Всеукраїнських учнівських олімпіад з української мови та літератури і конкурсів районного, обласного та всеукраїнського рівнів. 3. Дотримання нормативно-правових документів, що регламентують навчально-виховний процес. 4. Ознайомлення з новинками психолого-педагогічної літератури, нормативними документами та рекомендаціями; обговорення індивідуальних проблемних тем учителів;погодження планів самоосвіти вчителів. 5. Лабораторія невирішених проблем «Підвищення якості освітнього процесу шляхом впровадження сучасних пед. технологій». 6. Участь учителів ліцею в районних та обласних семінарах. 7. Підготовка матеріалів до районного конкурсу «Педагогічна знахідка» 8. Підготовка до Всеукраїнського конкурсу фахової майстерності для вчителів- україністів «Соняшник - учитель».
|
|||||||
Друге засідання (листопад 2019) |
|||||||
|
Удосконалення освітнього простору шляхом використання компетентнісно зорієнтованих технологій розвитку особистості |
Л.Гева |
|||||
|
Моделювання розвивально-виховних ситуацій «Компаративний аналіз ліричних творів» |
Г.Урицька |
|||||
|
Колаж ідей:обдарованість, талант (з досвіду роботи) |
Н.Колибабюк |
|||||
4 |
Взаємовідвідування уроків та обговорення ефективності застосування в освітньому просторі інноваційних форм |
Члени кафедри |
|||||
Робота в період між засіданнями:
|
|||||||
Третє засідання (лютий 2020) |
|||||||
|
Аналіз результатів моніторингу навчальних досягнень учнів за І семестр та участі в ІІ і ІІІ етапах Всеукраїнських учнівських олімпіад та конкурсів |
Л.Фрейнак |
|||||
|
Формування ключових компетентностей учнів на основі комплексу сучасних освітніх технологій |
Л.Фрейнак |
|||||
|
Колаж ідей «Діяльнісний підхід як ключовий при формуванні якостей творчого читача» |
Л.Гева |
|||||
|
Культурологічний аспект вивчення творчості класиків російської літератури |
Г.Урицька |
|||||
|
Вплив на формування ключових компетентностей учнів співпраці з позашкільними закладами |
Н.Колибабюк |
|||||
Робота в період між засіданнями:
2. Проведення тижня « Дні пам’яті і слави Кобзаря», Тижня української мови і літератури та зарубіжної літератури.( за окремим планом). 3.Поповнення портфоліо вчителів, які атестуються. |