Науково-методична тема на 2018-2023 рр
Науково – методична проблема Галицької гімназії
на 2018-2023 роки
«Використання компетентнісно зорієнтованих технологій розвитку особистості в контексті Нової української школи»
Провідна ідея:
створення інноваційного освітнього простору для надання якісних освітніх послуг учням через впровадження в практику роботи педагогічного колективу сучасних освітніх технологій, продуктивних методів навчання, перспективного педагогічного досвіду, що сприятиме професійному зростанню вчителів та розвитку обдарувань гімназистів.
Завдання:
- Розробити та впровадити ефективну методичну систему розвитку професійної компетентності та педагогічної майстерності вчителів.
- Визначити шляхи підвищення якості освітніх послуг та здійснити модернізацію навчально-виховного процесу.
- Спрямувати педагогів на створення інноваційного освітнього простору, в основі якого сучасні методи і прийоми навчання, що спонукають учнів до активної, ініціативної та самостійної пізнавальної діяльності.
- Створити умови для неперервного професійного зростання педагогів та їх мотивації до самоосвітньої діяльності.
- Визначити психолого-педагогічні умови оптимального розвитку особистості учня і вчителя в навчально-виховному процесі та забезпечити психологічну підтримку їх становлення.
- Забезпечити системне впровадження інновацій в практику діяльності вчителів, реалізацію особистісно орієнтованої моделі навчання, компетентісного та діяльнісного підходів у викладанні навчальних предметів.
- Сприяти його поширенню передового педагогічного досвіду вчителів закладу шляхом друку у фахових виданнях, презентації на гімназійному та освітніх сайтах.
І етап – діагностичний (2018-2019 навчальний рік)
Мета: формування особистісної потреби, психологічної готовності педагогів до підвищення професійної компетентності та роботи над єдиною науково-методичною проблемою закладу; осмислення науково-теоретичних засад формування професійної компетентності вчителя, її сутності, структури, змісту, обґрунтування шляхів створення інноваційного освітнього простору.
Завдання:
- організація теоретичного вивчення проблеми педагогами;
-
-
- оволодіння основними положеннями тем;
- ознайомлення з нормативною базою освіти;
- аналіз літератури з проблеми формування професійної компетентності вчителів та складання переліку рекомендованої літератури з проблеми;
- аналіз досвіду впровадження теми (зарубіжного і вітчизняного);
- осмислення кожним педагогом власного досвіду у контексті обраної теми;
- побудова моделей інноваційних уроків, виховних заходів;
- забезпечення наступності методичної роботи.
-
-
Зміст роботи:
1. Опитування педагогічних та учнівських колективів, батьків з проблемної теми.
2. Складання вчителями планів роботи над індивідуальною науково-методичною темою, планів самоосвіти вчителів.
3. Підбір інформаційного матеріалу та створення картотеки рекомендованої літератури, тематичних папок вчителями.
4. Оформлення довідково-інформаційного методичного куточка з визначеної проблеми в методичному кабінеті закладу.
5. Створення картотеки ППД з проблемної теми.
6. Проведення інструктивно-методичних нарад, лекцій для вчителів, методичного форуму, які сприяють реалізації окремих аспектів проблеми.
7. Визначення провідних напрямків діяльності кафедр та МО класних
керівників з питань реалізації даної проблеми .
8. Удосконалення гімназійного сайту та робота з ним.
Очікувані результати:
- психологічна готовність вчителів до підвищення фахової майстерності, професійної компетентності в процесі роботи над науково-методичною темою;
- високий рівень володіння педагогами науково-теоретичною базою, осмислення ППД з проблемного питання; створення моделі інноваційного освітнього простору.
Етапи роботи над науково-методичною проблемою
І етап (діагностичний): 2018 -2019 навчальний рік
– теоретичне дослідження проблеми, опанування науково-теоретичних основ і технологій діяльності з розвитку особистості та її самоактуалізації, накопичення теоретичного матеріалу.
Основні завдання: психологічне, організаційне, науково-методичне й матеріально - технічне забезпечення умов переходу до реалізації нової науково – методичної проблеми.
ІІ етап (теоретично-навчальний): 2019- 2020 н.р., 2020-2021 н.р.
– визначення основних педагогічних стратегій у реалізації науково-методичної проблеми, удосконалення освітнього процесу, формування перспективного педагогічного досвіду у рамках закладу; розробка й апробація системи діяльності навчального закладу та вчителя в процесі реалізації науково – методичної проблеми. Практичне дослідження проблеми.
Основні завдання: мотивація, стимулювання , науково – методична підготовка та прогнозування процесу реалізації проблеми гімназії; спрямування організації досвіду з реалізації проблеми в роботі педагогічного колективу, корекція діяльності вчителів, які мають труднощі в роботі над новою проблемою.
ІІІ етап (практичний): 2021-2022 н.р.
- спрямування роботи всіх внутрішніх підрозділів над єдиною науково-методичною проблемою в напрямі: «Формування у гімназистів навичок пошуково-дослідницької роботи».
ІV етап (практичний з елементами моніторингу та узагальнення):
2022-2023н.р.
- аналіз результатів опанування науково-методичною проблем, узагальнення досвіду роботи педагогами, систематизація накопиченого досвіду; узагальнення досвіду роботи колективу, висвітлення результатів діяльності в засобах масової інформації.
Науково- методичні заходи
в Галицькій гімназії
на 2018-2019 н.р.
Педагогічні читання з проблеми
«Компетентнісний підхід – переорієнтація з процесу на результат»
В.О.Сухомлинський: педагогіка, спрямована в майбутнє (науково-практична конференція)
Грудень, 2018
Педагогічна та просвітницька діяльність М.П.Драгоманова
Березень, 2019
Методичні декади
Використання компетентнісно зорієнтованих технологій розвитку особистості в контексті сучасного уроку
Листопад, 2018
Мотиваційні аспекти використання компетентнісно зорієнтованих технологій
Лютий, 2019
Психолого-педагогічний семінар з проблеми
«Побудова продуктивної особистісно орієнтованої системи навчання – основа педагогічної стратегії розвитку інноваційної особистості»
Психолого-педагогічні аспекти взаємодії вчителя й учнів у спільній пошуково-пізнавальній діяльності в умовах Нової української школи (семінарське заняття з елементами психологічного тренінгу)
Листопад, 2018
Морфологія сучасного особистісно орієнтованого уроку.
Сучасний учитель, який працює за особистісно зорієнтованими методиками. Який він? (конференція, тренінг)
Березень, 2019
ТЕМАТИКА ПЕДАГОГІЧНИХ ЧИТАНЬ
«Компетентнісний підхід –
переорієнтація з процесу на результат»
Педагогічні читання №1 (грудень, 2018)
В.О.Сухомлинський: педагогіка, спрямована в майбутнє (науково-практична конференція)
План
1.В.О.Сухомлинський – учитель, філософ, митець.
2.Педагогічні ідеї В.О.Сухомлинського як концептуальна основа особистісно зорієнтованого підходу.
3.Основні положення в системі поглядів В.О.Сухомлинського.
4.Соціальна роль і статус учителя, рівень його фахової майстерності у педагогічній спадщині В.О.Сухомлинського.
5.Моральне виховання дітей у поглядах В.О.Сухомлинського.
6.Значення колективу в освітньому процесі.
Педагогічні читання №2 (березень, 2019)
Педагогічна та просвітницька діяльність М.П.Драгоманова
План
1.Життя і діяльність М.П.Драгоманова.
2.Педагогічна спадщина М.П.Драгоманова.
3.Формування національної свідомості та громадянської позиції М.П.Драгоманова.
4.Громадсько-культурна та педагогічна діяльність М.П.Драгоманова.
5.Закордонна діяльність М.П.Драгоманова
6.М.П.Драгоманов - видатний український діяч українського національного та культурного відродження.
7.Турбота про долю України - зміст життя М.П.Драгоманова.
8.Історико-педагогічні концепції М.Драгоманова
9.Ідея національного виховання М.П.Драгоманова.