План роботи кафедри природничо-математичних дисциплін на 2018-2019 н. р.
Науково – методична проблема Галицької гімназії
на 2018-2023 роки
«Використання компетентнісно зорієнтованих технологій розвитку особистості в контексті нової української школи»
Провідна ідея:
створення інноваційного освітнього простору для надання якісних освітніх послуг учням через впровадження в практику роботи педагогічного колективу сучасних освітніх технологій, продуктивних методів навчання, перспективного педагогічного досвіду, що сприятиме професійному зростанню вчителів та розвитку обдарувань гімназистів.
Завдання:
- Розробити та впровадити ефективну методичну систему розвитку професійної компетентності та педагогічної майстерності вчителів.
- Визначити шляхи підвищення якості освітніх послуг та здійснити модернізацію навчально-виховного процесу.
- Спрямувати педагогів на створення інноваційного освітнього простору, в основі якого сучасні методи і прийоми навчання, що спонукають учнів до активної, ініціативної та самостійної пізнавальної діяльності.
- Створити умови для неперервного професійного зростання педагогів та їх мотивації до самоосвітньої діяльності.
- Визначити психолого-педагогічні умови оптимального розвитку особистості учня і вчителя в навчально-виховному процесі та забезпечити психологічну підтримку їх становлення.
- Забезпечити системне впровадження інновацій в практику діяльності вчителів, реалізацію особистісно орієнтованої моделі навчання, компетентісного та діяльнісного підходів у викладанні навчальних предметів.
- Сприяти його поширенню передового педагогічного досвіду вчителів закладу шляхом друку у фахових виданнях, презентації на гімназійному та освітніх сайтах.
Етапи роботи над науково-методичною проблемою
І етап (діагностичний): 2018 -2019 навчальний рік – теоретичне дослідження проблеми, опанування науково-теоретичних основ і технологій діяльності з розвитку особистості та її самоактуалізації, накопичення теоретичного матеріалу.
Основні завдання: психологічне, організаційне, науково-методичне й матеріально - технічне забезпечення умов переходу до реалізації нової науково – методичної проблеми
ІІ етап (теоретично-навчальний): 2019- 2020н.р.,2020-2021н.р.– визначення основних педагогічних стратегій у реалізації науково-методичної проблеми, удосконалення освітнього процесу, формування перспективного педагогічного досвіду у рамках закладу; розробка й апробація системи діяльності навчального закладу та вчителя в процесі реалізації науково – методичної проблеми. Практичне дослідження проблеми.
Основні завдання: мотивація, стимулювання , науково – методична підготовка та прогнозування процесу реалізації проблеми гімназії; спрямування організації досвіду з реалізації проблеми в роботі педагогічного колективу, корекція діяльності вчителів, які мають труднощі в роботі над новою проблемою.
ІІІ етап (практичний): 2021-2022 н.р - спрямування роботи всіх внутрішніх підрозділів над єдиною науково-методичною проблемою в напрямі: «Формування у гімназистів навичок пошуково-дослідницької роботи»
ІV етап (практичний з елементами моніторингу та узагальнення): 2022-2023н.р. - аналіз результатів опанування науково-методичною проблем, узагальнення досвіду роботи педагогами, систематизація накопиченого досвіду; узагальнення досвіду роботи колективу, висвітлення результатів діяльності в засобах масової інформації.
І етап - діагностичний
Мета: формування особистісної потреби, психологічної готовності педагогів до підвищення професійної компетентності та роботи над єдиною науково-методичною проблемою закладу; осмислення науково-теоретичних засад формування професійної компетентності вчителя, її сутності, структури, змісту, обґрунтування шляхів створення інноваційного освітнього простору.
Завдання:
- організація теоретичного вивчення проблеми педагогами;
-
-
- оволодіння основними положеннями тем;
- ознайомлення з нормативною базою освіти;
- аналіз літератури з проблеми формування професійної компетентності вчителів та складання переліку рекомендованої літератури з проблеми;
- аналіз досвіду впровадження теми (зарубіжного і вітчизняного);
- осмислення кожним педагогом власного досвіду у контексті обраної теми;
- побудова моделей інноваційних уроків, виховних заходів;
- забезпечення наступності методичної роботи.
-
-
Зміст роботи:
1. Опитування педагогічних та учнівських колективів, батьків з проблемної теми.
2. Складання вчителями планів роботи над індивідуальною науково-методичною темою, планів самоосвіти вчителів.
3. Підбір інформаційного матеріалу та створення картотеки рекомендованої літератури, тематичних папок вчителями.
4.Оформлення довідково-інформаційного методичного куточка з визначеної проблеми в методичному кабінеті закладу.
5. Створення картотеки ППД з проблемної теми.
6. Проведення інструктивно-методичних нарад, лекцій для вчителів, методичного форуму, які сприяють реалізації окремих аспектів проблеми.
7. Визначення провідних напрямків діяльності кафедр та МО класних
керівників з питань реалізації даної проблеми .
8. Удосконалення гімназійного сайту та робота з ним.
Очікувані результати:
- психологічна готовність вчителів до підвищення фахової майстерності, професійної компетентності в процесі роботи над науково-методичною темою;
- високий рівень володіння педагогами науково-теоретичною базою, осмислення ППД з проблемного питання;
- створення моделі інноваційного освітнього простору.
Проблемне питання «Використання компетентнісно зорієнтованих технологій на уроках точних наук як важливий чинник результативності роботи»
Зміст роботи |
Дата виконання |
Хто готує |
|
Перше засідання( 31 серпня 2018) |
|||
|
Аналіз роботи кафедри за 2017-2018 н.р. |
Т.Єршова, зав.каф. |
|
|
Обговорення, корекція та затвердження плану роботи кафедри на 2018 -2019н.р. |
|
Т.Єршова, зав.каф. Члени кафедри |
|
Круглий стіл «Нова роль учителя в умовах нової української школи» |
|
В.Тихонь, директор гімназії |
|
3.1.Обговорення ключових змін в оновлених навчальних програмах. 3.2. Обговорення методичних рекомендацій з вивчення предметів природничо – математичного циклу на 2018-2019 н.р |
Члени кафедри |
|
Робота в період між засіданнями: 1. Адаптація учнів 1(5) класу до навчання в умовах гімназії. 2. Організація роботи з обдарованими учнями, підготовка до проведення І та ІІ етапів Всеукраїнських учнівських олімпіад з математики, фізики та інформатики 3. Дотримання нормативно-правових документів, що регламентують навчально-виховний процес 4. Ознайомлення з новинками психолого-педагогічної літератури, нормативними документами та рекомендаціями; обговорення індивідуальних проблемних тем вчителів;погодження планів самоосвіти вчителів; 5 Проведення тижня точних наук ( за окремим планом) 6. Лабораторія невирішених проблем «Урок в сучасному вимірі» 7. Участь вчителів гімназії в районних та обласних семінарах. 8. Підготовка матеріалів до районного конкурсу «Педагогічна знахідка» 9. Підготовка до участі у Міжнародному конкурсі з інформатики та комп’ютерної грамотності «Бобер». 10. Підготовка до участі у Міжнародному інтерактивному природничому конкурсі «Колосок» та у Всеукраїнському інтернет конкурсі «Учитель року 2018» за версією науково-популярного природничого журналу «Колосок» |
Друге засідання (листопад 2018) |
||||
|
Підсумки проведення І та ІІ етапу Всеукраїнських учнівських олімпіад з математики, хімії, фізики та інформатики, географії та біології |
|
||
|
|
|||
|
|
|||
4 |
|
|||
Робота в період між засіданнями:
|
||||
Третє засідання (лютий 2019) |
||||
|
|
|
||
|
|
|||
|
|
|
||
|
|
|||
Робота в період між засіданнями:
5.Поповнення портфоліо вчителів, які атестуються. |
|||
Четверте засіданняКвітень -Травень 2019року |
|||
|
|